Leden 2008

Avantasia -Carry Me Over

31. ledna 2008 v 12:10 | Alexka |  MP3


Avantasia -Lost in Space

31. ledna 2008 v 12:07 | Alexka |  MP3

Deathstars -White Wedding

31. ledna 2008 v 12:04 | Alexka |  MP3

Auto buducnosti

30. ledna 2008 v 14:22 | Alexka |  Auta
Mě se moc nelíbí, ale to není o tom se líbit, tady jde o budoucnost a tady je jasně vidět, že si chtěli pohrát s aerodinamikou. Vypadá to tak, že v kabině bude muset být nějaká obrazovka, protože je moc nezajímal výhled přez přední okno.
Počkáme si na něj dvacet let.
Auto budoucnosti prý musí mýt:
  • Nezničitelná kola (pravděpodobnost, že to tak bude: 80%)
  • Lehoulinká karoserie (pravděpodobnost, že to tak bude: 99%)
  • Elektromotor (pravděpodobnost, že to tak bude: 60%)
  • Volant jako Formule (pravděpodobnost, že to tak bude: 90%)
  • Elektronické oči (pravděpodobnost, že to tak bude: 80%)
  • Proměnlivé barvy (pravděpodobnost, že to tak bude: 75%)
  • Virtuální navigátorka (pravděpodobnost, že to tak bude: 99%)

Audi TT Concept

30. ledna 2008 v 14:21 | Alexka |  Auta

Lamborgihini Spiga

30. ledna 2008 v 14:20 | Alexka |  Auta
Lamborghini Spiga Concept
Nepřipadá vám trochu blbý dělat Lambo skoro stejné?! (jako Gallardo samozřejmě)
Alespoň to není hnus.

Spyker C12 Zagato

30. ledna 2008 v 14:18 | Alexka |  Auta
Kliknutím zavřete okno ...Spyker C12 ZagatoSpyker C12 ZagatoKliknutím zavřete okno ...
Kliknutím zavřete okno ...Kliknutím zavřete okno ...
Holandská automobilka spojila síly s karosárnou slavného jména. Oč má nizozemský výrobce supersportů užší modelovou řadu, o to činorodější je při stavbě konceptů. Na každý autosalon nějaký přiveze a Ženeva není výjimkou. Šéf Spykeru Victor Müller dnes společně s Andreou Zagatem představil zbrusu novou variaci na C12. C12 Zagato vychází z modelu C12 Spyder, s nímž sdílí celohliníkovou konstrukci. Uprostřed uložený motor 6,0 l koncepce W12 z produkce koncernu Volkswagen dosahuje v této aplikaci výkonu 500 koní, přenášeného samozřejmě na zadní kola. Zákazníci si mohou vybrat buď manuální převodovku, nebo automat s řazením pádly pod volantem. Auto umí akcelerovat z místa na stokilometrovou rychlost za 3,8 s a rozjede se na 310 km/h i přesto, že váží 1480 kg, což na supersport není úplně málo. Taková Zonda od Paganiho je o dva metráky lehčí. Spyker tlačí svoji účast ve formuli 1 všemi možnými způsoby - a koncept s podpisem karosárny Zagato je k tomu skvělou příležitostí. Příď, zrcátka, víčko nádrže, difuzor, výfuky a další detaily záměrně připomínají monoposty nejvyšší formulové soutěže. Nechybí dokonce ani světlo do deště, které během mokrých závodů poblikává na zádích formulí. Pan Müller není žádný tajnůstkář a během tiskové konference na stánku Spykeru prozradil rovnou i cenu: 495 000 eur bez daně. Po přepočtu na koruny a přidání DPH to znamená pěkných 16,6 milionu korun. Tak nás napadá, že ten Bentley Brooklands je vlastně docela levné auto...

Barabus TKR

30. ledna 2008 v 14:16 | Alexka |  Auta
Barabus TKR takes over as world's fastest car?Barabus TKR takes over as world's fastest car?Barabus TKR takes over as world's fastest car?Barabus TKR takes over as world's fastest car?
437 km/h max. rychlost!

Ascari KZ1

30. ledna 2008 v 14:15 | Alexka |  Auta
Exteriér
Ascari KZ1Ascari KZ1Ascari KZ1Ascari KZ1
Interiér
Ascari KZ1
Z Anglie vystartoval nový exotický supersport, který za neméně exotickou cenu nabízí majitelům členství v prvním klubovém závodním okruhu na světě. Destinace snů leží na jihu Španělska a je spojená s luxusním hotelem a lázněmi.Úvodní podoba supersportovního Ascari KZ1 se zjevila už v roce 2000 na britském Motor Show. Sériová verze se měla začít prodávat v listopadu 2001, ale z plánů nakonec sešlo a začátkem tohoto roku firma dokonce prohlásila, že ho nebude prodávat vůbec. Místo toho chtěla omezenou sérii padesáti kusů nabídnout jako součást celkové nabídky na členství v exkluzivním Ascari Race Resort na jihu Španělska. Jedná se o první projekt svého druhu na světě a spojuje pětihvězdičkový hotel se soukromým plnohodnotným závodním okruhem. V těchto dnech však výrobce udělal obrat o sto osmdesát stupňů a rozhodl se, že samotné KZ1 na trh přeci jen uvede. Podle stanovené ceny mu jeho tvůrci opravdu věří, protože za 11,5 milionu korun byste pořídili rovnou dvě Ferrari či Lamborghini, nemluvě o takových lidovkách jako je Porsche. Výrobce však tvrdí, že má o něj vážný zájem řada náležitě movitých zákazníků a první auta jim plánuje dodat v říjnu tohoto roku. Noví majitelé navíc dostanou slevu na členství v závodním komplexu.KZ1 je pojmenovaný po zakladateli firmy, Klaasu Zwartovi, který si v osmdesátých a devadesátých letech přišel na slušné jmění v ropném průmyslu a část z něj použil na takto bohulibé účely. Vlastní jméno značky je vypůjčené od legendárního závodníka Alberta Ascariho. KZ1 je po vzoru moderních supersportů vyrobený z uhlíkových vláken, i když motor uložený uprostřed je spolu s převodovkou uchycený v pomocném trubkovém rámu z oceli. Přední i zadní kola jsou zavěšena na lichoběžníkách se stabilizátory a ručně řazená převodovka je šestistupňová.Motor je převzatý s poslední generace BMW M5, ale po řadě úprav se dostal z původních 400 koní na dnešních 520 k. Vzhledem k ceně jsou však výsledné jízdní výkony pouze dostačující a pokud jde o hrubé zrychlení či maximálku, řada aut to umí stejně dobře nebo lépe, a za mnohem menší peníze. Brzdy od AP Racing jsou na předních kolech šestipístkové, vzadu čtyřpístkové. Interiér je celokožený v kombinaci s alcantarou a kůží je potažená i palubní deska. Vedle základního modelu, který je podle společnosti "stejně dobře řiditelný jak ve městě, tak na okruhu," nabízí Ascari ještě sportovnější provedení KZ1-R (R jako Rebel) s tvrdším podvozkem, závodními sedadly s pětibodovými pásy, karbonovým difuzorem a velkým zadním křídlem. Ve fázi plánování je i menší provedení, které by bylo mnohem levnější, ale zachovalo by si uložení motoru uprostřed.Středisko Ascari Race Resort leží na španělském Costa del Sol a jeho poloha mu zaručuje po většinu roku příznivé počasí. Luxusní hotel má dvacet apartmánů pro celkem 80 návštěvníků a v jeho areálu se nachází i promítací sál, lázně a střelnice. Profesionálně postavený okruh se zrcadlově rovným povrchem je dlouhý 5394 metrů a zahrnuje celkem 25 zatáček, 12 levých a 13 pravých. Každá zatáčka je navíc klopená (od 1 do 12 stupňů) a na některých částech okruhu je až 11,5% klesání či stoupání. Startovní rovinka je dlouhá 300 metrů a nejdelší rovinka měří 470 metrů. Součástí služeb okruhu je i závodní škola, která používá jak renomovaná sportovní auta, tak závodní speciály a monoposty na úrovni Formule 3000. Pro nejzkušenější řidiče by se snad dala firma přemluvit i k vytažení starších Formulí 1 Benetton, na jejichž servis se specializuje. Vedle okruhu je navíc umístěná i driftovací plocha s rozměry 100x40 metrů. Cenu za členství v Race Resortu firma nezveřejnila, ale možná tak jedná podle filozofie, že jestli se na ní musíte ptát, pravděpodobně je nad vaše možnosti.

Pininfarinalt uus

30. ledna 2008 v 14:14 | Alexka |  Auta
Ferrari P4/5Ferrari P4/5Ferrari P4/5

Chevrolet WTCC Ultra

30. ledna 2008 v 14:13 | Alexka |  Auta
Chevrolet WTCC Ultra Concept: design images
Středobodem stánku Chevroletu na pařížském autosalonu bude plně funkční koncept WTCC Ultra, jehož tvůrcem je teprve 25-letý designér Ewan Kingsbury. Vnější rozměry WTCC Ultra činí 4325/1905/1570 mm. Styling je extrémním vyjádřením tvarů typických pro značku Chevrolet. Koncept pohání dvoulitrový turbodiesel o výkonu 190 koní, přičemž výchozí verze tohoto motoru se objeví v Captivě a příští rok v novém Lacetti.
Světovou premiéru bude mít v Paříži sedan Epica s dvoulitrovým turbodieselem, který se na trhu objeví od jara příštího roku. Motor s výkonem 150 koní a točivým momentem 320 Nm při 2000 otáčkách bude spojen s pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Epica Diesel zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 s (automat za 10,1 s) a dosahuje nejvyšší rychlosti 208 km/h (automat 201 km/h). Kombinovaná spotřeba činí velmi slušných 6,1 l/100 km, v případě automatu je to 7,7 l/100 km.

Volkswagen IROC

30. ledna 2008 v 14:11 | Alexka |  Auta
Noví Volkswagni budou budou mít i svoje vlastní logo:Volkswagen Individual
ExteriérVW IROC ConceptVW IROC Concept
Interiér
VW IROC ConceptVW IROC ConceptVW IROC Concept
Takhle vypadá blesk z čistého nebe. Koncept IROC se nepodobá žádnému současnému Volkswagenu. Chceme ho!Za těch několik let v branži už mi otrnulo. Málokdy se stává, aby nějaké auto, koncepty v to počítaje, způsobilo samovolné poklesnutí čelisti, ale tomuhle zelenému dělu se to bezezbytku podařilo.Koncept se jmenuje VW IROC, ale nenechte se mýlit - je to předobraz chystaného nového Scirocca. Křížovkáři tam tu slovní hříčku jistě vidí, ostatní jí snadno odchytí s poznávací značky konceptu. Že to opravdu je budoucí Sciro, je jasné už ze samotné koncepce: plně čtyřmístné kupé s použitelným kufrem, velkými třetími dveřmi, přesně takhle se dala v sedmdesátých letech popsat první generace. Navíc o ní platilo, že to byl sporťák pro masy. Doufejme, že se bude opakovat i to.
...a tebe taky sežeru!
Za zdaleka největší překvapení je pravděpodobně možné označit design. Po letech uhlazených, ale taky asketických a většinou skoro nudných tvarů na nás Volkswagen vypálí takovouhle bombu, to není fér. Dokonce i loňský bleděmodrý Concept-A najednou vypadá neslaně-nemastně. Agresivní maska se z prostého "Háčka" změnila ve vyzývavý čumák, za který by se nemusel stydět žádný ostrý sporťák a Volkswagen tím chce naznačit, že se rozhodl používat pro každý model jinou masku. Sláva, konečně někdo rozumný. Vnější šestiúhelník masky je z broušeného hliníku, uvnitř najdete typickou mřížku podobnou plástvi medu, která už dlouho platí za poznávací znak sportovních VW. Mírně se svažující střecha zas dává vyniknout doširoka rozkročeným zadním blatníkům... stejně ale dobře poznáte, že jde o Volkswagen. Je až zarážející, jak dobrých a efektivních výsledků lze dosáhnout s použitím některých stávajících výrazových prostředků designu VW. Zadní lampy, design kol, tvar zadních oken, to všechno už současné Volkswageny mají, jen ne v tak čisté a razantní podobě. Všechno navíc podtrhuje ostrá zelená barva.Ta je ovšem přímým odkazem na Scirocco první generace, které se prodávalo přesně v tom samém odstínu - a dokonce se i stejně jmenoval: Viper Green Metalic. Na Irocu navíc ostře kontrastuje s tmavě šedými plochami a s ušlechtilým karbonem, který nese například konstrukci celoprosklené střechy.
To nejlepší ze současné techniky VW
Rozměry vozu jsou plně podřízeny ostrému sportovnímu vzhledu, ale zároveň zajišťují dost místa i uvnitř. Krátké převisy, rozvor 2680 mm, šířka 1800 mm, délka 4240 mm a výška pouhý metr čtyřicet, to jsou hlavní míry nového sportovního VW. Devatenáctipalcová kola obouvají pneumatiky šíře 235.Pod kapotou najdete několik příkladů nejmodrenější technologie VW, které by nové Scirocco mohlo zdědit. Převodovka DSG se dvěma spojkami, schopná řadit pod plynulou akcelerací, už je dnes dostatečně proslavená. Trochu mladší technologie, která si už ovšem také našla cestu do několika sériových modelů, se jmenuje TSI, nebo také Twincharger. Maloobjemové motory jsou přeplňované zároveň kompresorem i turbodmychadlem a tak mohou dosahovat nečekaných výkonů - čtrnáctistovka v Golfu GT má třeba celých 170 koní. O objemu motoru v konceptu Iroc se zatím nemluví, ale známý je výkon: 210 koní. Jisté je, že pod kapotou Scirocca se objeví celá řada motoru, z nichž nejlabší by mohly začínat níž, než na 150 koních. Všechny ale podle automobilky přinesou řidiči dostatečnou zábavu. Osobně bych si nejspíš počkal na případné Scirocco GTI...
Nastupte si do rakety
Při pohledu do interiéru je jasné, že nahlížíte do konceptu. Podobně odvážné kousky si zatím v sériové podobě dovolila jen Honda s novým Civicem. Kéž by to bylo pro Volkswagen dostatečným důvodem, aby sériový interiér Scirocca zpracoval alespoň z poloviny tak zábavným způsobem, jaký vidíte na fotkách.Materiály nepřipomínají nic, co koncern v současnosti používá - najdete tu světlezelený neopren, kožené čalounění s texturou hadí kůže a superprodyšnou hi-tech tkaninu. Ve dveřích, sloupcích střechy a na palubní desce je v nemalé míře zastouen karbon. Volič dvojspojkové převodovky se po vypnutí zapalování sklopí do středové konzoly, výdechy ventilace mají stejnou mřížku, jako maska a modře podsvětlené palubní desce dominuje vodorovná řada klasických páčkových spínačů.Tvar střechy zajišťuje pohodlné cestování dospělým i na zadních sedačkách, navíc v zavazadlovém prostoru je na tuto třídu velmi slušných 300 litrů místa. Zadní sedačky se dají sklopit, čímž vznikne rovná podlaha s kovovými kolejnicemi pro upevňovací systém. Sportovní ambice podtrhují pětibodové bezpečnostní pásy, a přehledné přístroje.V sériovém Sciroccu se zřejmě takových výstřelků nedočkáme. Lze ovšem doufat, že po stránce exteriérového designu by se nemuselo změnit mnoho. Uvidíme, jak silně pozitivních reakcí se koncept na pařížském autosalonu dočká. Pokud by šlo jen o mě, dostal by zelenou ještě dnes. Protože pokud bude vypadat takhle dobře, mohlo by to jednou být moje druhé Scirocco.

Fiat Bravo

30. ledna 2008 v 14:10 | Alexka |  Auta
Fiat BravoFiat Bravo
Prodeje Fiatu Stilo stále zůstávají za očekáváními, v bedlivě střežených garážích Fiatu v Turíně se proto už zahřívá ke startu jeho nástupce. Na webu italské automobilky se objevil dokument se dvěma obrázky, ukazujícími podobu nového Fiatu Bravo, a další zajímavé informace o modelu, který vyrazí do prodeje už příští rok.

Kia Pro_cee´d

30. ledna 2008 v 14:09 | Alexka |  Auta
Exteriér
Kia Pro_cee´dKia Pro_cee´d
Interiér
Kia Pro_cee´d
Mezi nejzajímavější novinky Pařížského autosalonu, bude patřit vůz Kia Cee´d. Začíná se vyrábět v novém závodě u slovenské Žiliny. Do města na Seině se ale chystají ještě další dvě odvozené varianty: sportovní kombík a ještě sportovnější třídveřová verze Pro_cee´d.
Už i cabrio!
Kia ex_cee'd Cabrio Concept

Skoda Superb

30. ledna 2008 v 14:08 | Alexka |  Auta
Škoda Superb: nové fotografie a první technická dataŠkoda Superb: nové fotografie a první technická dataŠkoda Superb: nové fotografie a první technická dataŠkoda Superb: nové fotografie a první technická data
"Nová Škoda Superb s délkou 4.838 mm, šířkou 1.783 mm, výškou 1.461 mm a rozvorem 2.761 mm nabídne řadu zajímavýchtechnickýchřešení jako např.systémadaptivních světlometů s tzv. corner funkcí, novou verzi elektronicky kontrolovanéklimatizace, nebo automatického parkovacího asistenta. Při vývoji vozu byl kladen důraz na bezpečnost, nový Superb pochlubí mimo jiné nadstandardním počtem devíti airbagů. Nová Škoda Super může být poháněna jedním ze tří zážehových motorů nebo některým ze tří vznětových motorů. Výkony se budou pohybovat od 77 do 191 kW. Nový model Škoda Superb, jehož světová premiéra je naplánována na nadcházející autosalon v Ženevě, se bude vyrábět v závodě Škoda Auto v Kvasinách."
Škoda Superb
Superb bude k vidění už příští rok a prý půjde o auto, které bude víc české. Respektive "bude silně čerpat z dědictví značky Škoda coby výrobce luxusních vozů", řekl pro internetový server just-auto škodovácký designér Peter Olah. Jde o první náznaky, jak by mohla druhá generace nejdražších škodovek vypadat. Olah se rozpovídal před novináři při prezentaci Škody Roomster v Británii, kde je mladoboleslavská značka stále populárnější. Olah podle just-auto řekl, že nový Superb bude mít velmi osobitý design a že už se nebude postupovat tak jako dřív, kdy se všechna auta koncernu VW stavěla podle jedné šablony. Škodováci jako by vyslyšeli slova šéfdesignéra Fordu Chrise Birda, který o stávající verzi superbu předloni řekl. "Je hodně podobný limuzínám Volkswagenu, a taková podobnost by pro Škodu jako svébytnou značku mohla být nebezpečná".

BMW CS Concept

30. ledna 2008 v 14:07 | Alexka |  Auta
BMW CS ConceptBMW CS ConceptBMW CS ConceptBMW CS ConceptBMW CS ConceptBMW CS ConceptBMW CS Concept
BMW CS Concept
BMW CS ConceptBMW CS ConceptBMW CS Concept
BMW CS Concept
BMW je samé překvapení. Nejdřív začne mluvit o crossoveru X6 a teď tohle. Koncept, na který teď pravděpodobně trochu nevěřícně zíráte, se jmenuje BMW CS a splňuje všechny věci, které BMW slibovalo pro model X6. Tedy například čtyřdveřovou karosérii se splývavou střechou, které Mercedes říká "čtyřdveřové kupé". Akorát, že to není SUV. Díváte se na luxusní čtyřdveřový vůz kategorie Gran Turismo, který je jasnou odpovědí na připravované Porsche Panamera, či Aston Martin Rapide. A věřte nebo ne, i tohle nízké, uhlazené kupé má na svědomí šéf designu Chris Bangle. Koncept vypadá úžasně skoro ze všech pohledů, snad kromě přímého čelního. Zepředu vypadá, jako by mělo trochu (dost) oteklý ret. Každopádně jde ale o velké překvapení. Všichni tušili, že BMW v Šanghaji odhalí něco důležitého, ale dohady se točily kolem zmiňovaného crossoveru, případně nové interpretace roadsteru Z8. Tohle nečekal nikdo. Vypadá to, že by BMW mohlo uvažovat o nástupci osmičkové řady, ovšem v nesrovnatelně luxusnějším čtyřdveřovém provedení. Koncept sdílí podvozkové skupiny s připravovaným nástupcem řady sedm a jeho rozměry jsou úctyhodné. Výška činí pouhého 1,36 m, ale šířka je bez dvou centimetrů dvoumetrová a na délku má ohromujících 5,10 m. Pro srovnání, současná sedmička měří 5,04 m na délku, 1,9 m na šířku a 1,49 m na výšku. Uvnitř se ovšem posadí jen čtyři lidé a se stejným počtem se dá počítat i v případném sériovém nástupci. Podle všeho chce BMW zaplnit mezeru mezi sedmičkovou řadou a luxusním segmentem, jemuž vládne Rolls-Royce. Míří tedy na takové hráče, jako je Bentley Flying Spur. Pokud jde o pohonnou jednotku, tisková zpráva mlčí jako hrob. Většina novinářů se ale shoduje v tom, že pokud vůz půjde do sériové výroby, bezpochyby se dočkáme i exkluzivní verze M. Ta by pak mohla mít pod kapotou vidlicová dvanáctiválec o objemu 6,0 litrů, vzniklý zvětšením desetiválce ze současné M5 (stejně jako osmiválec v nové M3 vznikl jeho zmenšením). Výkon by se dal čekat v okolí 600 koní. Spekulovat se už začalo i o případném označení a zdroje z automobilky si šeptají o Z9. Člen představenstva Norbert Reithofer a designer Adrian van Hooydonk ovšem zdůraznili, že CS je pouze koncept. Van Hooydonk ovšem nezapomněl dodat, že všechny části vozu by se daly přenést do sériové výroby. To znamená, že nízká žraločí příď nějakým způsobem umí splnit přísné předpisy pro bezpečnost chodců. "Tohle je auto postavené na zakázku, ale ukazuje, kterým směrem by se značka mohla vydat," řekl van Hooydonk. "Předpisy pro ochranu chodců nenaruší identitu našeho designu."

Chevrolet Camaro

29. ledna 2008 v 19:55 | Alexka |  Auta
Chevrolet Camaro
Chevrolet Camaro konceptChevrolet Camaro konceptnyní designChevrolet Camaro konceptChevrolet Camarosamozřejmě interiérChevrolet Camaro konceptChevrolet Camaro koncepta také motorChevrolet Camaro koncept
Novodobá interpretace jedné z ikon amerického automobilového průmyslu se na trhu objeví v roce 2009. Americké automobilky bojující s problémy na všech frontách pochopily, že proti neustále sílící zámořské konkurenci vede jedna z mála schůdných cest přes retro design. Na americké silnice tedy proudí všechny ty novodobé Chargery a Mustangy, přestože může někdo namítat, že jde o pouhé vykrádání historie. Comeback nyní chystá jeden z největších symbolů americké automobilové historie - Chevrolet Camaro, který vznikl v letech 1967 až 2002 v téměř 4,8 mil. exemplářích a dodnes má po celém světě zaryté fanoušky. Ti se mohou radovat, protože šéf koncernu General Motors Rick Wagoner oficiálně potvrdil výrobu nového Camara. Kupé má být téměř identické s konceptem představeným v Detroitu, který se setkal s mimořádně příznivou reakcí veřejnosti.Moderní interpretace Camara ročníku 1969 (považovaného za nejzdařilejší) bude k mání šestiválcovými i osmiválcovými motory ulořenými vpředu, pohonem zadních kol, nezávislým zavěšením zadní nápravy a automatickými i manuálními převodovkami. Výroba nového Camara se má rozběhnout koncem roku 2008, na trhu se pak objeví počátkem roku 2009. Pokud vám koncept Camaro připadá neodolatelný, vězte, že Chevrolet důkladně sonduje potenciální zájem a zvažuje dovoz tohoto působivého kupé do Evropy.
Cabrio
Exteriér
Kliknutím obrázek zavřete.Kliknutím obrázek zavřete.Kliknutím obrázek zavřete.Kliknutím obrázek zavřete.
Interiér
Kliknutím obrázek zavřete.
Motor
Kliknutím obrázek zavřete.

BMW X6

29. ledna 2008 v 19:47 | Alexka |  Auta
V poslední době je mezi automobilovými designery (nebo spíš mezi marketingovými specialisty) jedním z nejfrekventovanějších slov výraz "crossover". Česky tedy něco jako kříženec. Automobilky se snaží vzít nejoblíbenější části z různých typů vozů a smíchat je dohromady. Trochu jako pejsek a kočička, nezdá se vám? Někdy podle toho vypadá i výsledek, ale někdy se to docela podaří. Jako první se zrodil nápad zkřížit běžné kombíky a off-roady. Vzniklo SUV, ale pro to se ještě označení crossover nepoužívalo. Za pravověrného křížence se už ovšem dá považovat třeba Audi Allroad, něco mezi SUV a kombíkem. Nejnovějším hitem ale podle všeho budou kříženci SUV a kupé. Jenže ani označení kupé se nedá brát příliš vážně, vždyť Mercedes tak říká svému CLS, které je sice krásné, ale kupé to rozhodně není, protože má víc než dvoje dveře. Také připravované BMW X6, jehož vývoj už Mnichovští oficiálně potvrdili, bude mít čtveřici dveří, ale je označováno za "kupé 4x4". Už loni v létě se na severní smyčce legendárního Nürburgringu proháněla první testovací mula (vypadala spíš jako hranaté obrněné auto), která měla za úkol najít co nejlepší polohu pohonného ústrojí a co nejlepší geometrii podvozku. Nový model by měl cílit na exkluzivnější část trhu, pod kapotou by tedy měly být samé silné motory - od větších šestiválců, přes vidlicové osmiválce o výkonu 340, nebo i 450 koní, až po špičkovou V10 naladěnou na výkon přes 600 koní. I když nad celým smyslem téhle automobilové kategorie visí otazník, je předem jasné, že se taková auta prodávat budou, tím spíš, pokud budou mít na kapotě prémiovou značku. A nelze popřít, že pokud by se X6 alespoň trochu podobala naší exkluzivní počítačové skice, nemohli bychom se zájemcům, mávajícím šekovými knížkami ani divit. Stejně jako současná X5, i X6 se bude vyrábět v americké továrně BMW v Jižní Karolíně a její premiéra je ohlášena na rok 2008.

Audi Le Mans

29. ledna 2008 v 19:44 | Alexka |  Auta
Koncept Audi Le Mans Quattro vyjde na silnici jako Audi R8. Továrna Audi v Neckarsulmu má zahájit výrobu supersportu R8 již koncem letošního roku.
Audi Le Mans
Audi potvrdilo sériovou výrobu supersportovního kupé, představeného v roce 2003 ve Frankfurtu jako koncept Le Mans.O záměru dotáhnout koncept Audi Le Mans až k sériové výrobě se již dlouho nepochybovalo. Audi nyní oficiálně potvrdilo, že se nové kupé bude vyrábět v Neckarsulmu a sériová verze ponese označení R8. Výroba bude zahájena koncem roku 2006 a na trhu se Audi R8 objeví ve druhém čtvrtletí roku 2007. Podle šéfa Audi Martina Winterkorna má R8 navázat na úspěchy v motoristickém sportu a převést je do sériové výroby. Předností nového Audi má být nízká hmotnost díky využití hliníku, s nímž mají díky modelům A2, A6 a A8 bohaté zkušenosti. Investice do výrobních technologií souvisejících s náběhem výroby R8 dosáhly asi 28 milionů eur.O motoru se však zatím pouze spekuluje. Podle neoficiálních informací není vyloučeno, že se v nabídce objeví dokonce dva motory. "Lidovou" verzi by poháněl atmosférický osmiválec 4,2 litru z Audi RS4 s výkonem 420 koní a točivým momentem 430 Nm. Špičková R8 má dostat pětilitrový desetiválec z Lamborghini Gallardo, naladěný na nižší výkon a vyšší točivý moment. Výkon současného Gallarda se v současnosti pohybuje na úrovni 520 koní. Nezbývá než doufat, že R8 nečekají stejné průtahy jako Veyron. Audi Le Mans